12 Mart 2013 Salı

Çok zor çok...



Son zamanlarda hiçbir maçı kafamda oynamakta zorlanmamıştım. Bir takımın zayıf yönünün diğer takımın güçlü yönünü oluşturduğu başka bir maç hatırlamıyorum. Bu açıdan bol gollü bir maç olacak gibi gözüküyor ama atılacak ya da yeniecek bir golün çok şeyler değiştireceği bu seviyede bir maçta bunu görürü müyüz bilmiyorum.

Hafta sonu Dortmunt maçında gördüğümüz Schalke kanatları inanılmaz etkili kullanan bir takım. Soldan Baston sağdan Farfan çok etkili geliyorlar ve topu doğru adama atma yüzdeleri çok yüksek. Galatasarayın ise hem bek hem de orta saha olarak kanatlarının ne kadar kötü olduğunu söylemekten dilimde tüy bitti. Sağ kanat yine bu seviyede maçları kotarabilecek 2 adam Eboue ve Hamitten oluşacak ama sol kanadımız evlere şenlik. Hangi ikili oynarsa oynasın güven vermiyor ve takımın zayıf karnını oluşturuyor. İlk maçtaki gibi Riera- Sneijderden oluşturursak maça hiç çıkmayalım daha iyi. Riera Amrabat daha sağlam gözükse de Farfan ve Uchidaya karşı koyacak adamlar değil. Hakan Baltanın ise hızlı adamlar karşısında ne akdar aciz durumlara düştüğünü gayet iyi biliyoruz. O yüzden Allah hocaya sol kanadı kurarken sabırlar versin orada oynayacak oyuncularımıza ise kolaylıklar versin.

Yine hafta sonu Dortmunt maçında gördüğüm tablo Schalkeye göbekten gidilirse defansından kolay top geçiriyor ve kalesinde pozisyon veriyor. Galatasaray ise geçen sene göbekten oynayarak şampiyon olmul bir takım. Elinde burayı çok iyi kullanabilecek Selçuk ve Sneijder var. Golcülerimiz ise avrupanın dev takımlarını kıskandıracak seviyedde: Drogba ve Burak... Defansa baskı yapabilirsek ve göbekten ilerlersen çok sayıda gol pozisyonu bulabiliriz bunu ilk maçta da gördük.

Bahsettiğim gibi iki takımın da zayıf karınları diğerinin güçlü olduğu yerler. Ortaya nasıl bir oyun çıkar hiç bilmiyorum. Gollü bir beraberlik canlanıyor gözümün önünde. Ama ben fatih hocanın yerinde olsam maçı 60 dakika beraberlikte tutabilecek bir kadro yapısı ile 4-4-1-1 sahaya çıkardım. Son 60 dakika  rakip psikolojik olarak skoru koruma eğilimine gireceği için burada yapılacak 2. forvet hamlesi ve sonrasında rakibe yapılacak ön alan baskısı turu getirebilecek sonuca ulaşmamızı sağlayabilir. Kafamda kurduğum kadro:

Muslera

Eboue Semih Dany Hakan Balta

Hamit Selçuk Melo Riera

Sneijder

Drogba

bu kadro defansif olarak güçlü ve rakibi durabilecek yapıda. 60dan sonra gelecek Burak Umut ve Amrabat değişiklikleri ise oyunu rakip sahaya yıkma konusunda bize oldukça yardımcı olacaktır. İçimden bir ses hoca Burak Yılmazı bugün yedek bırakacak diyor. Dün toplantıya çıkmasaydı bunu düşünmezdim ama dün onun moralibi bozmasına izin vermemek için toplantıya çıkardığını düşündüm. Bir de hoca dün Burak Drogba ve Sneijder yarın oynayacak dedi ama ilk 11de olacak demedi diye hatırlıyorum. O yüzden de bir süpriz biiz bekliyor kanısındayım.

Ancak diziliş kadro her ne olursa olsun bugün ilk golü yiyen taraf biz olmamalıyız. Geride açık veirsek sonu kötü olacaktır diye düşünüyorum. Ve açık konuşmak gerekirse bu maçtan pek umutlu değilim. Yanılmayı gönülden istiyorum. Göreyim benim aslanlarımı!

Son olarak da Drogbacım sen bu günler için bu takımdasın. Biliyorsun...

Hiç yorum yok: