16 Aralık 2012 Pazar

İçim rahat etmiyor


Futbol bu maç için icad oldu. Ne el clasico ne dünya kupası ne total futbol... Bunların hepsi anlamsız kalıyor bu maçın heyecanı ve büyüklüğü karşısında. Lig fikstürü çekilir çekilmez ilk bakılan tarih bu maçın tarihi oluyor ve bütün sezon bugün iple çekiliyor. İşte o gün geldi çattı. Bugün günlerden Galatasaray-Fenerbahçe maçı.

Geçen sene şike olayları yüzünden Fenerbahçe küme düşürülsün diye çok dua ettim. Ancak geçen sene 14. haftada oynanan derbi öncesi düşündüm ki, şu heyecanın olmadığı bir sezon boş ve anlamsız gelirdi. Maç öncesi heyecan, maç sonrası yaşanan sevinç ya da hayal kırıklığı başka hiç bir platform hiç bir rakip karşısında yaşanmıyor. Tanrım bizlere bu maçın oynanmadığı seneler yaşatmasın.

Maçın değerlendirmesine gelirsek bir Galatasaraylı olarak bugün çekiniyorum. Çünkü Galatasaray, tam Fenerbahçe'nin dişine göre futbol oynuyor. Topu ayağından tutuyor ama pozisyon yaratamıyor. Ayrıca defansında çok boşluk bırakıyor ve kolay gol yiyor. Daha önce de söylediğim gibi, topun gol olması için Galatasaray ceza sahasına girmesi yetiyor. Bizim takım ne yapıyor ediyor kaleye sokuyor onu. Derbi maçlarda Fenerbahçe'nin de ilk pozisyonunda gol atma geleneğini bildiğim için, bu maçta da bunun olmasından çok korkuyorum. Olur da Galatasaray ilk golü yerse daha hırsla ve kontrolsüz saldıracaktır Fenerbahçe kalesine tıpkı geçen sene Süper Final'de Ali Sami Yen'de olduğu gibi. Ve oyun Fenerbahçe'nin istediği kıvama gelir hızlı adamlarıyla farklı galibiyet alabilir.

Ancak bu sene Galatasaray adına olumlu olan durum, forvetlerinin Fenerbahçe'ye ters gelen yapıda olması. Umut Bulut da Burak Yılmaz da daha önce baya sorun yaşattı Fenerbahçe'ye. Geçen sene kaçan saç baş yoldurucu goller bu sene kaçmaz diye umut ediyorum. Ve olur da ilk golü Galatasaray atmayı başarırsa bu sefer Galatasaray farklı galibiyete gidebilir.

Ben teknik direktör olsam takımımı kontrollü oynatırım. Sonuçta yenilmemek şu an en önemli şey. Manchester maçının benzeri bir oyun oynatırdım takıma. Ancak Fatih Terim söz konusu Fenerbahçe maçı olunca mantıktan çok duygularıyla hareket ediyor. Bu yüzden Manchester maçının yerine, Süper Final'deki maçın bir benzerini bekliyorum. Ancak bu sefer iki takım da daha becerikli forvetlere sahip. Bol gollü bir maç olacağını ve kazanan tarafın en az 3 gol atacağını düşünüyorum.

Objektif bakmayı bırakıp Galatasaray taraftarı kimliğime bürünürsem, 2 dileğim var Cimbomum! Bütün sene bu maçı bekliyoruz. İçim rahat etmiyor biliyorsunuz... Haydi Cimbomum güldür yüzümüzü bu gece. Burak'a güvendik Umut'a Inan'dık.

Hiç yorum yok: